השאיר פרטים ונחזור אליך בהדקם

איטום סדקים בקירות וביציקות בטון

אנו רגילים לחשוב על קירות ועל יציקות בטון כעל אלמנטים חזקים ועמידים מאוד. אנו מניחים שהם יישארו לאורך שנים כפי שהם נבנו או נוצקו, אבל לפעמים נדמה כאילו ביום בהיר אחד החלו להופיע סדקים. האם יש סיבה מוחשית לדאגה? לא בהכרח. לעיתים הסדקים יהיו רק ברובד החיצוני, על גבי הטיח. אך יש והסדקים הללו עשויים לאפשר למים להיכנס דרך יציקת בטון או מבעד לקיר ולכן, חיוני לנקוט צעדים מתאימים. איטום סדקים שייעשה כהלכה יוכל למנוע את התרחבותו של הסדק ובמקביל – תיסגר האפשרות לבעיות של רטיבות ונזקים נלווים נוספים. במידה ומדובר בסדקים עמוקים, שחוזרים ומופיעים לאחר האיטום – חיוני לבצע שיקום מבעוד מועד. זאת על מנת למנוע נזק לקיר, ליציקה או אפילו קריסה.

איטום למניעת נזקים

אין ספק שכאשר מדברים על איטום סדקים, מתכוונים בראש ובראשונה לסדקים הנפוצים, שאינם מהווים בעיה מבנית. סדקים נפוצים יהיו כאלה שלא מעלים את הסיכון לקריסת קיר או מבנה. ישנם סדקים זעירים (שקשה לראותם בעין) או כאלה שאינם מתרחבים במהירות. אלה הם סדקים אשר למעשה לא פוגעים כלל בשלמות המבנה. אלה הם סדקים בטיח, ואותם יש לאטום בעיקר מסיבות אסתטיות. סדקים עמוקים יותר, לעיתים, גם רחבים יותר, חודרים לא רק לתוך הטיח אלא גם לתוך הבלוקים או היציקות. במקרה זה, כבר צריך לנקוט צעדים נוספים, כאשר חומרי מילוי ואיטום נדרשים למניעת המראה הלא נעים ולצורך מניעת נזילות ונזקי מים.

איטום ופיקוח הנדסי

במידה ולא בטוחים האם הסדק הנראה לעין מהווה סכנה של ממש, כדאי בהחלט להזמין מומחה שיבדוק וירד לעומקם של הדברים. איטום סדקים רציניים, שפוגעים ביציבות של המבנה בהחלט איננו פעולה מספקת. אם מדובר במבנה מאוד ישן, אם מדובר במבנה שהוקם באופן לקוי לא על פי התקנות או שנוצר נזק כתוצאה מרעידות אדמה או תזוזה של היסודות, אין לקחת סיכונים. תיקון של סדקים מהותיים חייב להתבצע בפיקוח הנדסי, כאשר טיפול באיטום יבוא תוך כדי הטיפול או לאחריו.

טיפול בסדקים ושימוש בשפכטל

כאשר רוצים לתקן לבד סדקים שהינם על פני השטח בלבד, לא כאלה שפוגעים בתשתית או ביסודות של המבנה, ניתן לרכוש חומרי שפכטל. מי שאיננו בקיא או איננו מתמצא בתיקונים, יוכל להזמין אנשי מקצוע שיבצעו איטום סדקים תוך שימוש בשפכטל, מרק צמנט או מרק אקרילי.

כאשר מוצאים כי מדובר בסדקים יחסית עמוקים, אך לא כאלה שפוגעים בתשתית המבנה, הקיר או היציקה, חשוב לעשות שימוש בחומרים גמישים לאטימה. ישנם חומרים הנקראים מסטיקים לאיטום ויש גם חומרים פולימריים מעולים לשם כך. במהלך אטימה נהוג לעשות שימוש בחומרי תשתית לצד שימוש במלט. יש להקפיד גם על גימור, שנעשה לאחר שהסדק מולא. יש ליישם טיח ולסיים בשפכטל לפני שצובעים.

לחצו כאן לפרטים אודות ביצוע סיוד לאחר איטום

היתרונות שלנו

50 שנות וותק וניסיון בתחום
אחריות מלאה על כל עבודה
שירות לשביעות רצון הלקוח
שירותי S.O.S בימים גשומים
שימוש בציוד וחומר מתקדם

רוצים חורף יבש? אנחנו יכולים לעזור לכם

השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ- ללא עלות!

חברת פרסום דיגיטלי חברת פרסום דיגיטלי