השאיר פרטים ונחזור אליך בהדקם

החשיבות של סיוד גגות לאחר איטום

מהי החשיבות של סיוד גגות לאחר איטום?

לא צריך להיות קבלן או מהנדס בניין בכדי להבין את החשיבות של איטום גגות. האיטום נועד למנוע נזקים של מים וגשם כאשר הללו חודרים מבעד לגג אל הבית או אל הבניין. אך, קבלני איטום מקצועיים ממליצים לא להסתפק באיטום כשלעצמו אלא לבצע גם פעולה נוספת והיא – סיוד גגות. האם מדובר בדרך מלאכותית "לנפח" את העבודה? לגבות יותר כסף מהלקוח התמים? כאשר מבינים מדוע פעולה זו של סיוד הגג מתבצעת, רואים בקלות שהיא בהחלט נדרשת. ניתן אף לומר שמדובר בהשלמה חיונית של פעולת האיטום ולהלן נסביר מדוע.

מדוע מלבינים את הגג?

ישנם קבלני איטום שקוראים לפעולת הסיוד בשם – הלבנה. סיוד גגות או, אם תרצו, הלבנה, משנה את הצבע של הגג והופך אותו מכהה לבהיר. הסיבה לכך איננה רק אסתטית (בדומה להלבנת שיניים). הלבנה של הגג הינה בעלת משמעות ברמה הפיזיקלית, שכן הצבע הלבן לא קולט ובולע את קרני השמש אלא מחזיר אותן כלפי מעלה, בדומה למראה שמחזירה את האור.

מדוע חשוב שקרינת השמש לא תיבלע בגג שעבר איטום? כאשר קרינת השמש נבלעת בזפת כהה, הטמפרטורה של הגג מזנקת ויכולה להגיע לא לשלושים או שלושים וחמש מעלות אלא לרמה של שישים מעלות ואפילו יותר. חם? ללא ספק. והחום הזה יהיה הרסני עבור האיטום. החום גורם לסדקים ופיצוצים. החום וקרינת השמש, לאורך הזמן, הורסים את האיטום כך שבימות הגשם – לא ניתן לראות את הגג כאטום באמת. המים יחלחלו והנזקים יופיעו. אז איטום ללא הלבנה? זה לא רעיון טוב. אילו שתי פעולות משלימות.

ביצוע של סיוד גגות לאחר איטום

גם הבית מתחמם פחות

מלבד הגנה על שכבת האיטום, סיוד גגות מציע יתרון חשוב נוסף. כפי שאמרנו, הצבע של הסיד מונע את ההתחממות העזה של הגג, באופן ניכר. כתוצאה מכך, לא רק שהאיטום נשמר לאורך הרבה יותר זמן, גם הטמפרטורה של הבית יורדת בעונת הקיץ. גג שלא עבר הלבנה ומתחמם מעביר לאחר מכן את החום גם לחללים שמתחתיו. כך, בכל הבית מרגישים את ההשפעה. אמנם, לא ניתן לומר שהבית לא יתחמם את הגג לא יסויד, אבל ההתחממות הזאת תהיה הרבה יותר מתונה. וכשהבית פחות חם, מרגישים הרבה יותר נעים וגם ניתן לחסוך בהוצאות החשמל, הקירור, המיזוג.

איטום וסיוד בכל שטח הגג

אחרי שראינו מהי המשמעות והחשיבות של סיוד גגות, נותר רק להמליץ על דבר אחד נוסף. וודאו עם קבלן האיטום שבחרתם שהוא מקפיד גם על ביצוע האיטום וגם על ביצוע הסיוד (או ה"הלבנה"). ודאו שהאיטום וגם הסיוד ייעשו בכל שטחו של הגג, בלי להשאיר נקודות או אזורים שלא טופלו כמו שצריך. לפני האיטום הגג חייב להיות נקי לחלוטין ובסוף הפעולה – הגג צריך להיות אטום, לבן ויפה.

לחצו כאן לפרטים אודות עבודות איטום

היתרונות שלנו

50 שנות וותק וניסיון בתחום
אחריות מלאה על כל עבודה
שירות לשביעות רצון הלקוח
שירותי S.O.S בימים גשומים
שימוש בציוד וחומר מתקדם

רוצים חורף יבש? אנחנו יכולים לעזור לכם

השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ- ללא עלות!

חברת פרסום דיגיטלי חברת פרסום דיגיטלי