השאיר פרטים ונחזור אליך בהדקם

כיצד מבוצע סיוד גגות?

ללמוד כיצד מבוצע סיוד גגות

על מנת להפוך את הגג ליפה יותר אך בעיקר בכדי להגן על האיטום, חשוב לבצע סיוד גגות. שכבת הסיד או הצבע מסייעת להפחית באופן ניכר את הטמפרטורה שעל הגג. כך, הופכים את הבית לקריר יותר. כך, גם שומרים על שכבת האיטום והזפת פחות חמים. באופן זה, הזפת נשמרת לאורך זמן, בלי סדקים ובלי עוותים. רוצים להזמין שירות של סיוד עבור הגג שלכם? הגג של הבית הפרטי או הגג של הבניין המשותף? לפני הכל, כדאי להבין איך מבצעים את הפעולה הזאת, בצורה נכונה ובאופן מוקפד.

לפני שמסיידים – מנקים

אם איש המקצוע ניגש מיד למלאכה, כשהוא מצויד בסיד מעורבב היטב, הרי שמדובר בפעולה חובבנית או אפילו רשלנית. על מנת שהסיד יתפוס אחיזה על גבי הגג באופן המתאים, חיוני בראש ובראשונה לנקות את הגג באופן יסודי. מובן, שאין צורך לשטוף ולהבריק לפני סיוד גגות באותו אופן שבו שוטפים את הבית, אך בהחלט צריך לסלק היטב כל לכלוך, כל כתם, אפילו אבק. נהוג לטאטא היטב את כל המשטח, לרבות אותם האזורים שלא כל כך פשוט להגיע אליהם, למשל סמוך לדודי השמש ומתחתיהם. המהדרין אף שוטפים את הגג במים, מחכים שהללו יתפנו דרך המרזב ורק לאחר הייבוש – ממשיכים בעבודה.

מערבבים ומסיידים

לאחר ניקוי הגג בצורה טובה, יש להכין את הסיד לעבודה. את הסיד, שלרוב מגיע בצורה של אבקה, יש לערבב עם מים. ריכוז הסיד צריך להיות על פי הנחיות היצרן, כך שהסמיכות תהיה טובה. מובן, שיש להכין את הסיד בכמות המספקת לפי גודל הגג. שימוש בכמות סיד נמוכה מדי תשיג הלבנה חלקית, מה שיפגע ביעילות. במהלך יישום הסיד על גבי הגג, יש מפעם לפעם לערבב את הנוזל, בכדי למנוע שקיעה והתגבשות. את מריחת הסיד ניתן לבצע בעזרת מברשות ייעודיות או באמצעות מטאטא בעל שיערות חזקות. בתערובת מוכנה של סיוד גגות נהוג להוסיף גם דבק מיוחד, שמסייע לאחיזה הטובה של הסיד על גבי הגג. אחיזה טובה יותר תשמור על הגג לבן יותר, לאורך זמן רב יותר.

הלבנה בחומרים ייעודיים

מלבד סיוד גגות שנעשה באופן מסורתי, באמצעות אבקת סיד המעורבבת עם מים, ניתן לבצע גם פעולה חלופית שנקראת הלבנה. ישנה הלבנה שיכולה להתאים ליישום על גבי גג שעבר זיפות, אך יש גם חומרי הלבנה ייעודיים שנועדו לשימוש על גבי יריעות ביטומניות (איטום ללא זיפות). חומרי הלבנה ניתן ליישם בכמה שכבות, כדי להשיג תוצאות מיטביות. יש לשים לב שלא כל צבע לבן יוכל להתאים לצורך פעולה של הלבנה. ישנם חומרים שמגיבים (מבחינה כימית) עם זפת או עם יריעות ביטומניות, כך שלמרות המראה הלבן יעילות האיטום תפחת. סיוד גגות באופן קפדני, עם סיד או חומרי הלבנה מתאימים ישמרו על הגג יפה ובעיקר – אטום למים.

לחצו כאן בחזרה לדף הבית

היתרונות שלנו

50 שנות וותק וניסיון בתחום
אחריות מלאה על כל עבודה
שירות לשביעות רצון הלקוח
שירותי S.O.S בימים גשומים
שימוש בציוד וחומר מתקדם

רוצים חורף יבש? אנחנו יכולים לעזור לכם

השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ- ללא עלות!

חברת פרסום דיגיטלי חברת פרסום דיגיטלי