השאיר פרטים ונחזור אליך בהדקם

טיפול ראשוני בבעיות רטיבות

טיפול ראשוני בבעיות רטיבות הנובעות מאיטום גג לקוי

חודש ינואר 2013 הביא עמו סערה גדולה, שכמוה טרם ראינו. הגשמים שפקדו אותנו לא רק העלו את מפלס הכנרת, אלא גם גרמו ללא מעט נזקי רטיבות בבתים, בעיקר בשל כשלים באיטום הגג.

כל אחד יודע שחשוב מאוד להיערך מבעוד מועד לקראת עונת הגשמים ושצריך לאטום כראוי את הגג ואת הסדקים שעלולים להוות פתח לצרות. עם זאת, הגשמים החזקים והבלתי נפסקים שחווינו לאחרונה, לעתים חדרו את מעטפת הגג. שלוליות החלו להיווצר על הפרקט היקר, השטיח נרטב וגם הרהיטים ניזוקו. לכן, החלטנו לתת לכם כמה עצות מועילות לטיפול ראשוני בבעיות רטיבות הנובעות מאיטום גג לקוי.

הבעיה: השטיח נרטב

הפתרון: אם הגשם הצליח לחלחל דרך הגג שלכם ולהרטיב את השטיח שלכם, לא הכול אבוד. אמנם חשוב לדעת ולזכור שמי הגשם עלולים לגרום להיווצרות בקטריות וטחב, שעשויים לפגוע בבריאותכם, אך בהחלט ניתן לייבש את השטיח על מנת למנוע את התפתחותם:

  • בתור התחלה, יש לספוג ככל הניתן את המים מהשטיח.
  • במידה והמים ממש חלחלו לתוך הסיבים, יש לגלגל אותו ולהעמיד אותו במרפסת מקורה, ליד פתח ניקוז מים, כדי שהמים יוכלו לנזול ממנו.
  • לאחר שהשמש תצא, ניתן לפרוש אותו ולנסות לייבשו באמצעות מאוורר תקרה או מייבש שיער. שימו לב שהשטיחים הרטובים אינם קרובים למכשירי חשמל, כדי שלא תתחשמלו.
  • אם יש לכם שואב אבק ששואב מים, היעזרו בו על מנת לשאוב מים מהשטיח.
  • לאחר מכן, פזרו ביד נדיבה מעט סודה לשתייה על מנת שיספגו את הלחות שנותרה בסיבים.
  • יש להמתין יום שלם, ולאחר מכן לשאוב את האבקה.

הבעיה: ריח של עובש

הפתרון: הגיע הזמן לאוורר את הארונות, המגירות וכל תאי האחסון. ככל הנראה הם נרטבו בזמן הגשם, והתפתח בפנים ריח צחנה של עובש. פתחו אותם לרווחה, העמידו לידם מאוורר או פיתחו חלון ואפשרו להם להתאוורר. הריח יתפוגג וייתכן כי גם הרטיבות תתייבש.

הבעיה: ריהוט העץ נרטב

הפתרון: קודם כל יש לשטוף את הריהוט באמצעות צינור במים נקיים. לאחר מכן העמידו את הריהוט באזור יבש ומאוורר. אם יש לכם מכשיר שקולט לחות, זה הזמן להשתמש בו. ניתן גם לשכור מייבש לחות מקצועי, המאפשר לטפל באופן מיידי בנזקי לחות ורטיבות ולמנוע היווצרות עובש.

הבעיה: הגשם דולף דרך החלון

הפתרון: פרשו שקית אשפה גדולה כדי להגן על ריהוט (במידה וקיים) מפני הגשם. לאחר שהשמיים יתבהרו, ייתכן ותגלו שמסילות החלון פשוט חסומות בגלל לכלוך שהצטבר בהן במהלך הזמן ולכן הגשם מטפטף לתוך הבית. סיבה אפשרית אחרת לדליפה היא שמסגרת הסיליקון שבאמצעותה אוטמים את החלון נשחק והתרופפה לה ולכן כל מה שצריך לעשות הוא לחדש אותה.

המאמר נכתב באדיבות א.א.אדיב בע"מ – קבלנים ויועצים לאיטום ולבידוד

היתרונות שלנו

50 שנות וותק וניסיון בתחום
אחריות מלאה על כל עבודה
שירות לשביעות רצון הלקוח
שירותי S.O.S בימים גשומים
שימוש בציוד וחומר מתקדם

רוצים חורף יבש? אנחנו יכולים לעזור לכם

השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ- ללא עלות!

חברת פרסום דיגיטלי חברת פרסום דיגיטלי