השאיר פרטים ונחזור אליך בהדקם

הלבנה או סיוד של גגות

סיוד או צביעה של הבית, של קירות פנימיים וחיצוניים הינו פעולה חשובה, אסתטית בעיקרה. אך אין לשכוח שגם את הגג צריך לסייד. ואם חשבתם שפעולה של סיוד גגות הינה אך ורק בעלת משמעות אסתטית, הרי שחשוב להבין באמת את הסיבה לכך. מלבד ההיבט הוויזואלי ויפה, של גג שעבר הלבנה או סיוד, יש לכך משמעות חשובה מבחינת תחזוקה ושימור.

הרבה יותר מאסתטיקה

על מנת שלא יופיעו נזילות או דליפות מהגג, יש להקפיד על ביצוע איטום כהלכה, בין אם בשיטות וותיקות של זיפות ובין אם בשיטות נוספות שהתפתחו במהלך הזמן. הזיפות או האיטום, בכל שיטה שהיא, מגנים על הגג ושומרים על הבית יבש ומוגן. אבל בואו נבחן את השאלה, מה יקרה אם לא נקפיד על סיוד גגות? האם האיטום שבוצע אכן יהיה מספק?

כפי שמעידים אלה שהסתפקו באיטום לבדו, התוצאות אינן טובות. השמש הלוהטת פוגעת בשכבת הזפת ובפתרונות האיטום השונים. נוצרים עם הזמן סדקים שאינם יפים למראה. ולא פחות חשוב – דרך אותם סדקים ונזקים לאיטום יכולים המים לחלחל פנימה. כך, ללא סיוד או הלבנה, למעשה האיטום מאבד את יעילותו כעבור זמן לא רב.

מהי השפעת הסיוד?

כדי להבין כיצד בעצם סיוד גגות משפיע על הגג כולו וכל שכבת האיטום, נזכור כי הסיוד או ההלבנה מכסים על צבע כהה והופכים את הגג לבהיר. זה טוב וזה יפה, אך בעיקר – זה מרחיק את השפעת קרני השמש שיכולות להיות הרסניות לאורך זמן. צבע כהה, בוודאי שגם זפת שחורה, סופגים את קרני השמש ומתחממים. החום הזה פוגע עם הזמן בעמידות וההרס מתחיל. בתחילה הוא בלתי נראה לעין, אבל אם לא מטפלים בכך, אפשר בקלות לראות את ההשפעות ללא קושי.

ההלבנה והסיוד מהווים לא פחות מאשר שכבת הגנה לגג. הצבע הלבן קולט את קרני השמש ופועל למעשה כמו מראה או מחזיר אור. הקרינה מוחזרת לאטמוספירה ואיננה נבלעת בגג. יש לכך אפקט כפול. ראשית, זה שומר על האיטום של הגג ועל שלמות הגג עצמו. בנוסף, זה מסייע לשמור על טמפרטורה נמוכה יותר בתוך הבית. בבית נעים וקריר יותר וניתן להקטין באופן ניכר את הוצאות הקירור (הפעלת מזגן) בימות הקיץ.

סיד וחומרי הלבנה מתקדמים

האם סיוד גגות אכן נעשה באמצעות סיד? לא בהכרח. בתחילה, אכן ניתן היה להלבין את הגג אך ורק באמצעות סיד פשוט, מהאיכות הרגילה. אך עם הזמן, התפתחו חומרי סיוד והלבנה הרבה יותר טובים, הרבה יותר יעילים והרבה יותר עמידים.

אך, לא פחות חשוב מהחומר שאותו מיישמים על גבי הגג בכדי להלבין אותו, יש לשים לב לכמות של החומר. שימוש בכמות מועטה מדי תספק תוצאות חלקיות. ביצוע מוקפד, שנעשה על ידי נותן שירות איכותי יהיה חיוני.

לחצו כאן על מנת לחזור לדף הראשי

היתרונות שלנו

50 שנות וותק וניסיון בתחום
אחריות מלאה על כל עבודה
שירות לשביעות רצון הלקוח
שירותי S.O.S בימים גשומים
שימוש בציוד וחומר מתקדם

רוצים חורף יבש? אנחנו יכולים לעזור לכם

השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ- ללא עלות!

חברת פרסום דיגיטלי חברת פרסום דיגיטלי