השאיר פרטים ונחזור אליך בהדקם

סוגי גגות רעפים

יש כאלה הסבורים שכל אותם גגות רעפים הנפוצים בארצנו הגיעו לכאן עם העליות הגדולות שהחלו להגיע מכל קצווי העולם ובפרט מאירופה. אך מומחים טוענים שעוד זמן רב לפני כן ניתן היה למצוא אצלנו סוגים שונים של גגות עטורי רעפים. אך בין אם מקבלים את הגישה הראשונה ובין אם מקבלים את הגישה השנייה, מדובר ללא ספק בפתרון אסטטי ממדרגה ראשונה. במיוחד נכון הדבר כיום, כאשר ניתן למצוא אריחי רעפים במגוון צורות וגדלים וכמובן גם צבעים.

ממה עושים רעפים?

אילו סוגי גגות רעפים ניתן למצוא? הבדל ראשון שקיים בין הסוגים השונים נשען על אופי אריחי הרעפים. גם כיום, נפוץ מאוד החומר הקלאסי, ששימש ליצירת רעפים כבר לפני שנים. מדובר בחרס. זהו חומר גלם מאוד זול, והוא זוכה לביקוש גם בזכות המראה הטבעי המוכר והטוב. יש גם רעפי קרמיקה, שיכולים להיות דומים למדי לרעפי החרס, אך יכולים להגיע גם בתצורות שטוחות יותר, קלות יותר ומודרניות יותר.

גולשים שהגיעו לעמוד זה הביעו עניין בשירות של תיקון גגות

חומר נוסף שיכול לשמש ליצירת רעפים הינו בטון. מבחינת חומר גלם, הרי שהוא מספק יופי של עמידות וניתן גם למצוא אותו בצבעים יפהפיים ולא רק באדמדם או חום, אבל אין לשכוח את המשקל. רעפי בטון הינם יחסית כבדים ויש צורך בתשתית שתוכל לשאת את משקלם ללא קושי. בנוסף לרעפי החרס ולרעפי הבטון, יש בנמצא גם פתרונות פחות נפוצים אך בכל זאת אפשריים. למשל, ישנם רעפים העשויים מחומר סלעי נוקשה ויוקרתי שנקרא צפחה. ויש גם רעפים שעשויים מפלדה. למעשה יש כאלה שלא מתייחסים אליהם כאל רעפים אמתיים, אבל העיצוב בהחלט נראה דומה למדי.

השיפוע של הגג

לא רק מבחינת חומר הגלם מבדילים בין הסוגים השונים של גגות רעפים. הבדל אפשרי בין גגות שונים ניתן למצוא גם בשיפוע. כלל הגגות שבהם נמצאים רעפים יהיו משופעים. זהו סוד הקסם שלהם וזוהי המהות שלהם. אך יש שונות בין אופי השיפוע ולעיתים גם באותו הגג עצמו ניתן יהיה למצוא אזורים בעלי שיפועים שונים. בשלב התכנון כדאי להתייעץ לגבי השיפוע הרצוי, שהוא תוצאה של סוג האריחים הבודדים וכן גם של שטח הגג. יש משמעות גם לסוג התשתית, שצריכה להתאים לשיפוע, למשקל ולשטח הגג כולו.

הבדלים באיטום ובניקוז

אי אפשר להזכיר סוגים שונים של גגות רעפים בלי להזכיר גם הבדלים שלא מזדקרים לעין במבט ראשון. הבדלים יכולים להיות קיימים באופי הניקוז, סוגי המרזבים ומספרם וכן אופי האיטום. גגות רעפים מסוימים יהיו כאלה בעלי איטום אקרילי. רעפים אחרים מומלץ לאטום בחומרים על בסיס פולימרים ויש גם אפשרות לבצע איטום ביריעות ביטומניות שמתקינים מתחת לרעפים עצמם. ישנם רעפים מתקדמים למשל מקרמיקה, שמיוצרים כך שכל רעף ורעף ידחה מים, אפילו אם ההתקנה נעשית בשיפוע מינימלי.

לחצו כאן בחזרה לדף הבית

היתרונות שלנו

50 שנות וותק וניסיון בתחום
אחריות מלאה על כל עבודה
שירות לשביעות רצון הלקוח
שירותי S.O.S בימים גשומים
שימוש בציוד וחומר מתקדם

רוצים חורף יבש? אנחנו יכולים לעזור לכם

השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ- ללא עלות!

חברת פרסום דיגיטלי חברת פרסום דיגיטלי