השאיר פרטים ונחזור אליך בהדקם

תחזוקה וכשלים במערכות איטום גגות

תחזוקה וכשלים במערכות איטום גגות

תחזוקה נכונה של כל גג מחייבת פעולות של איטום. אך האם כל פעולה של איטום גגות אכן תוכל להבטיח שהגג ימנע כניסת מים מבחוץ, פנימה? כדאי להכיר היבטים חשובים של תחזוקה וכן של כשלים שמעמידים את המתגוררים בבית בפני אי נעימות של נזילה או אפילו הצפה.

איטום בלי הלבנה – לא מומלץ

כאשר מזמינים בעל מקצוע על מנת להשלים איטום גגות, ניתן לעשות זאת בשתי שיטות עיקריות. אפשרות אחת הינה לבצע איטום באמצעות יריעות ביטומניות. אפשרות שניה הינה לבצע איטום באמצעות זפת. איטום בזפת, למרות היותה שיטה יחסית וותיקה היא גם שיטה מאוד יעילה. מחירה נוח ולכן רבים עדיין מעדיפים אותה, במיוחד בבתים משותפים. איזה כשל יכול להתקיים באיטום מסוג זה? למשל, כאשר מבצעים איטום ללא הלבנה של הגג. מדוע הלבנה חשובה כל כך? מכיוון שהיא מונעת התחממות יתר של הגג ושל הזפת. ההתחממות הורסת עם הזמן את הזפת, כך שמתקבל איטום לא מושלם.

ניקוז כפול ואיטום מפתנים

כאשר מזמינים מומחי איטום גגות לביצוע עבודת איטום בגג מרוצף, ניתן בהחלט להשיג תוצאה מעולה באמצעות יריעות ביטומניות. היריעות הללו הן למעשה יריעות של זפת מיוחדת שהוכנה במפעל. היריעות מונחות על הגג ולאחר מכן עוברות פעולה הדומה לגיהוץ או לריתוך, שמקבעת אותן כראוי.

התקנת היריעות יכולה להתבצע לאחר הסרת ריצוף או על גבי ריצוף קיים. אך מה שחשוב לזכור כדי להימנע מכשל חומר זה להקפיד על שני דברים. ראשית, יש להעדיף ניקוז כפול, כך שגם אם מעט מים חדרו מתחת ליריעות הרי שהם ינוקזו ולא יחלחלו פנימה. בנוסף, חשוב לאיטום כראוי גם מפתנים. אם הגג כולו אטום אך יש נזילה דרך המפתן, אי הנעימות עדיין גדולה. נזקים יכולים לפגוע בטיח או בקיר, עלולה להיווצר התקלפות, עובש. לא נעים.

תחזוקה ראויה לגג יבש

איטום גגות איננו הדבר היחיד שימנע הצפה, נזילה, חדרת מים. כשל חמור בתחזוקה שיגרום להצפה הינו חוסר טיפול במרזבים. תחזוקה נכונה תדאג שפתחי הניקוז יהיו חופשיים מחסימה. תחזוקה נכונה תמיד תקפיד לשמר את הגג נקי יחסית, על מנת שהמרזבים לא יסתמו מלכלוך, עלים, גרוטאות וכיוצא באלה.

תחזוקה ראויה לגג יבש לא מצריכה יותר מדי, אך חשוב לגלות מודעות. גם איטום טוב מאוד לא מחזיק מעמד לנצח. מעת לעת יש לבדוק שהאיטום מושלם, שאין על הגג סדקים, שאין מרצפות עקומות או שבורות. במידה ומגלים סימנים חשודים, במידה והתקרה בתוך הבית פנימה או אזור הרולקות משנים את הצבע, אם הטיח או הצבע מתנפח או מתקלף, אלו סימני אזהרה חשובים. זה בדיוק הזמן לקרוא לקבלן איטום מקצועי, לבצע תחזוקה או תיקון. זהו הזמן לחדש את האיטום. כך שומרים על גג יבש, כך שומרים על בית יבש.

היתרונות שלנו

50 שנות וותק וניסיון בתחום
אחריות מלאה על כל עבודה
שירות לשביעות רצון הלקוח
שירותי S.O.S בימים גשומים
שימוש בציוד וחומר מתקדם

רוצים חורף יבש? אנחנו יכולים לעזור לכם

השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ- ללא עלות!

חברת פרסום דיגיטלי חברת פרסום דיגיטלי